Використання ІКТ на уроках у початковій школі як засіб підвищення якості навчальних
досягнень учнів
Використання ІКТ на уроках у початковій школі, як показує практичний
досвід, дає змогу підвищити якість навчання молодших школярів, формувати у них необхідні
ключові та предметні компетентності, навички практичного застосування набутих
знань, розвиває творчі здібності, що є необхідною умовою подальшої максимальної
реалізації особистості в сучасному житті.
Саме використання ІКТ сприяє :
· кращому сприйняттю й засвоєнню
дітьми навчального матеріалу;
· зростанню інтересу до
пізнання;
· розвитку творчих здібностей
учнів;
· скороченню видів роботи, що стомлюють дітей;
· використанню різних аудіовізуальних засобів (музики, графіки, анімації) для збагачення
змісту і посилення
мотивації навчання;
· більш динамічній подачі
матеріалу;
· формуванню в учнів адекватної самооцінки та
створенню умов для
самостійної роботи;
· самоосвіті й самовдосконаленню особистості
учня й учителя;
· засвоєння і учнями, і учителями нових
важливих знань, умінь, навичок.
Використання інформаційних технологій відкривають доступ
до нетрадиційних джерел інформації, підвищують ефективність самостійної роботи,
надають абсолютно нові можливості для творчості, дозволяють реалізовувати
принципово нові форми і методи навчання.
Інформаційно-комп’ютерні технології здійснюють вплив на емоційну сферу
молодшого школяра, сприяючи підвищенню пізнавальної активності, підвищенню
інтересу до предмета та навчання взагалі, активізації навчальної діяльності
учнів.
Найпростішою й найпоширенішою на сьогодні програмою, яка допомагає урізноманітнити урок, є прикладна програма Power Point. Як показує практика, використовувати комп’ютерні презентації можна на уроках будь-якого типу (урок вивчення нового матеріалу, урок закріплення знань, умінь, навичок; урок контролю знань, умінь, навичок; нестандартний урок; інтегрований урок; комбінований урок). Головне, щоб поданий матеріал відповідав принципам науковості, наочності, був поданий в обсязі, що відповідає дидактичній меті. Також доцільно застосовувати їх під час проведення тематичних перевірок. В роботі я використовую готові мультимедійні презентації, створюю свої презентації, проекти, використовую засоби мережі Інтернет у навчальній та позакласній роботі.
Найпростішою й найпоширенішою на сьогодні програмою, яка допомагає урізноманітнити урок, є прикладна програма Power Point. Як показує практика, використовувати комп’ютерні презентації можна на уроках будь-якого типу (урок вивчення нового матеріалу, урок закріплення знань, умінь, навичок; урок контролю знань, умінь, навичок; нестандартний урок; інтегрований урок; комбінований урок). Головне, щоб поданий матеріал відповідав принципам науковості, наочності, був поданий в обсязі, що відповідає дидактичній меті. Також доцільно застосовувати їх під час проведення тематичних перевірок. В роботі я використовую готові мультимедійні презентації, створюю свої презентації, проекти, використовую засоби мережі Інтернет у навчальній та позакласній роботі.
Практикою доведено, що використовувати презентації доцільніше на уроці
математики під час усного рахунку, математичних диктантів, роботі з
геометричним матеріалом, тестуванні,
логічних вправах і задачах тощо; на уроках української мови – під час зорових
диктантів, роботі з деформованими
текстами, словникових диктантів, вправ на увагу, при списуванні, складанні
опису картин, зображень тощо; на уроках читання - під час різних видів словникової
роботи, розгляді картин, зображень, портретів письменників, ребусів,
кросвордів, тестуванні; на уроках «Природознавства» - під час розгляді малюнків, фото, схем, ілюстрацій,
ребусів, кросвордів, тестуванні тощо; на уроках образотворчого мистецтва та
трудового навчання – під час розгляду картин, малюнків, схем, обговоренні
технологічних карт тощо.
Але слід пам’ятати, що недоцільно
презентацію робити важливішою за урок, штучно
«підганяти» весь урок під презентацію.
Презентації, відео використовую на різних етапах уроку: актуалізації знань,
перевірки домашнього завдання,
ознайомлення з новим матеріалом, закріплення, узагальнення та систематизації
знань. На таких уроках доцільно
збільшити час на проведення
етапу мотивації, адже завдяки презентації можна
збільшити його пізнавальне навантаження. А, як відомо, правильно
мотивовані учні легше й з
більшою охотою здобувають
знання, прагнуть до творчої
діяльності.
Грамотне використання будь-яких засобів інформаційних технологій на уроках
тягне за собою розвиток особистості дитини: інтелекту, пам'яті, уваги і т.д.
Використання інформаційних технологій на уроці є потужним мотиваційним
стимулом.
Таким чином,
використання інформаційно - комунікаційних технологій в початковій школі - це
не просто нове віяння часу, а необхідність і пошук нового сенсу уроку.

Немає коментарів:
Дописати коментар