Календарне
планування (2017-2018 н.р.)
1 клас
НАВЧАННЯ ГРАМОТИ (українська мова)
( За
підручником: Вашуленко М. С., Вашуленко О.В. Буквар: Підруч. для 1 кл.–
К.: Освіта, 2012 А.Заїка. Прописи з калькою, 1 кл. – Харків:
видавництво «Ранок», 2014;)
Післябуквар, 1 клас.
Вашуленко М. С., Вашуленко О. В.
Робота з дитячою книгою: (1 раз
на два тижні – до 20хв на уроці)
1.*Робота з дитячою книгою №1. Казка
«Ріпка».
2. *Робота з дитячою книгою №2. Розучування
лічилок та мирилок.
3. *Робота з дитячою книгою №3. Казка
«Колобок».
4. *Робота з дитячою книгою №4. Казка
«Пшеничний колосок».
5. *Робота з дитячою книгою №5. Василь
Сухомлинський «Казки під голубим небом».
6. *Робота з дитячою книгою №6. Казка
«Лисичка-кума»
7. *Робота з дитячою книгою №7. Надія Гуменюк.
Вірші для дітей.
8. *Робота з дитячою книгою №8. Казка «Як
лис вовка провчив»
9. *Робота з дитячою книгою №9. Наталя
Забіла «Ясоччина книжка»
10. *Робота з дитячою книгою №10. Р.Петрова
«Від зими до зими».
11. *Робота з дитячою книгою №11.
Ознайомлення з дитячим журналом «Пізнайко».
12. *Робота з дитячою книгою №12. Тетяна
Лисенко «Скигленя» («Книжка про неслухняників»).
13. *Робота з дитячою книгою №13. Петро
Сорока «Білка купила побілку»
14. *Робота з дитячою книгою №14. Олег
Головко «Казочка про Якбикала».
15. *Робота з дитячою книгою №15. Надія
Гуменюк «Буслик хоче до Світязя».
16. *Робота з дитячою книгою №16. В.Чухліб
«Хатка на тополі».
17. *Робота з дитячою книгою №17. Михайло
Конончук «Гірке морозиво».
Розвиток
зв’язного мовлення: (1 раз на 2 тижні -
15-20 хв на уроці )
1.
*Розв.
мовл. №1. Іграшки.
2.
*Розв. мовл. №2. Шкільне приладдя.
3.
*Розв. мовл. №3. Сім’я.
4.
*Розв.
мовл. №4. Одяг.
5.
*Розв.
мовл. №5. Посуд.
6.
*Розв.
мовл. №6. Меблі.
7.
*Розв.
мовл. №7. Побутова техніка.
8.
*Розв.
мовл. №8. Овочі і фрукти.
9.
*Розв. мовл. №9. Звірі.
10. *Розв.
мовл. №10. Птахи.
11. *Розв. мовл. №11. Пори року.
12. *Розв. мовл. №12. Явища природи.
13. *Розв. мовл. №13. Професії.
14. *Розв. мовл. №14. Транспорт.
15. *Розв. мовл. №15. Рослини.
16. *Розв. мовл. №16. Квіти.
17. *Розв. мовл. №17. Ввічливі слова.
Слова, значення, вимову і написання яких учні
повинні засвоїти:
бабýся,
бджолá, вирáзно,вірші, гýмка, ґýдзик, джміль, дзúґа, дзьоб, дідýсь,
допитливий, зáгадка і загáдка, зозýля, ім'я́,
їжáк, Кúїв, комп’ютер, кукурудза,
лелéка, лінíйка, ля́лька, новúй, óлень, олівéць,
папíр, парасóлька, пóдруга, радісний, телефон, Украї́на,
украї́нська,
цукéрка, цýкор,читання ́(34 слова )
У добукварний період необхідно:
•
розвивати усне мовлення першокласників (уміння слухати-розуміти усні
висловлювання, говорити);
• формувати елементарні аналітико-синтетичні
вміння у роботі над текстом, реченням, словом, звуками мовлення;
• готувати учнів до письма.
Протягом букварного періоду першокласники оволодівають початковими
уміннями читати за букварем, писати в зошитах з друкованою основою і в зошитах
із сіткою для 1 класу. Крім цього, продовжується робота з розвитку усного
мовлення.
Післябукварний період призначений для вдосконалення уміння читати, писати, робити елементарні
аналітико-синтетичні операції з одиницями різних мовних рівнів, для розвитку
усного мовлення, виконання завдань і вправ з читання і письма за підручником
(навчальним посібником), який готує учнів до вивчення в 2 класі окремих курсів
– української мови і літературного читання.
Розвиток зв’язного мовлення
Важливе
місце в системі роботи над розвитком мовленнєвої діяльності учнів відводиться
урокам розвитку зв’язного мовлення, які рекомендується проводити не менше одного разу на два тижні: у
2-4 класах – це окремий урок, а в 1 класі – фрагмент уроку протягом 15-20
хвилин. Основна мета цих уроків у 1 класі – ознайомлення учнів із
тематичними групами слів («Навчальне
приладдя», «Явища природи», «Ввічливі слова» і т. ін.);
збагачення їхнього лексичного запасу словами – назвами предметів, ознак, дій;
формування уміння будувати з вивченими словами словосполучення і речення,
пов’язувати 2-3 речення у зв’язну розповідь. У першому класі зв’язні висловлювання
будуються усно. Важливо, щоб теми для них були цікавими дітям, торкалися
подій з їхнього повсякденного життя. Уже з першого року навчання слід спонукати
учнів до висловлювання власних думок, своїх оцінних суджень, висновків, порад
тощо.
Робота з дитячою книжкою
Важливим завданням читання в 1 класі є
пробудження у школярів інтересу до дитячої книжки, формування початкових умінь
самостійно з нею працювати.
У добукварний і букварний періоди
навчання, коли учні ще недостатньо опанували грамоту, вони з допомогою вчителя
вчаться сприймати текст на слух (аудіювання). Поступово педагог залучає
школярів до самостійного прочитування знайомих складів, слів на обкладинці
книжки, в кінці букварного та в післябукварний період – до самостійного
читання.
Першокласники засвоюють також найпростіші
структурні елементи дитячої книжки, основні правила гігієни читання і
розглядання книжки, накопичують досвід спілкування з однолітками та дорослими
на основі прослуханого (прочитаного). Навчальним матеріалом на таких заняттях
слугують дитячі книжки, які добираються з урахуванням вікових особливостей
учнів, їхніх читацьких інтересів, уподобань, видо-жанрового, тематичного,
авторського розмаїття, санітарно-гігієнічних вимог до видань для 6-річних
першокласників. Це доступні дитячі книжки у типовому оформленні – основні
написи (прізвище автора, назва книжки) розташовані на звичних місцях, виконані
шрифтом, що легко прочитується, зміст ілюстрації на обкладинці відповідає назві
книжки.
Бажано,
щоб до кожного заняття добиралася нова книжка, і до кінця навчання в 1 класі
учні здобули уявлення про те, що книжковий світ багатий і розмаїтий, у ньому
кожна дитина може задовольнити свої пізнавальні інтереси, з книжкою можна
цікаво проводити дозвілля.
У процесі навчання відбувається поступове
ускладнення навчального матеріалу за такими показниками: кількість уміщених у
книжці творів (від одного до трьох і більше), тип видання (книжка-твір,
книжка-збірка; авторська, тематична, збірка народних казок
тощо), обсяг текстів, що опрацьовуються на одному занятті (від 1 до 2
сторінок).
У 1 класі на роботу з дитячою книжкою
рекомендується відводити до 20 хвилин уроку навчання грамоти (один раз на 2
тижні). Якщо учні класу мають достатній рівень розвитку навички читання,
учитель може проводити заняття з дитячою книжкою протягом усього уроку.
|
№ уроку
|
Тема
|
Дата прове-
дення
|
|
1
|
2
|
3
|
|
1-ч
вірш
|
Україна
— рідний край.
Українська
мова. Рідна мова. Ознайомлення з букварем. Правила поведінки на уроці та
користування шкільним приладдям. Вивчення напам’ять вірша «Батьківщина» зі
слів учителя с. 3-5
|
|
|
2-п
|
Писемність — надбання людства. Історія
виникнення письма.
Загальне ознайомлення з прописами. Правила письма: постава, розташування зошита на парті й ручки в руці. Вправляння
у правильному триманні
олівця, ручки під
час
письма. с.1-2
|
|
|
3-ч
|
Літні розваги. Вільні
розповіді вражень про літо. Практичне ознайомлення
зі словом і реченням. Називання
слів за предметними
малюнками. Складання речень
за сюжетним малюнком і життєвим досвідом с.6-7
|
|
|
4-п
|
Орієнтація на сторінці зошита (ліворуч, праворуч, вгорі, внизу). Види ліній: прямі,
криві, ламані. Проведення ліній у певному напрямку, наведення контуру.
Закріплення
правил користування письмовим приладдям.с.3
|
|
|
5-ч
|
Ми — школярі.
Розпорядок дня. Закріплення знань про
слово і речення. Складання розповіді за серією малюнків с.8
|
|
|
6-п
|
Види прямих ліній: горизонтальні, вертикальні, похилі. Проведення
прямих ліній заданих видів і напрямів, наведення
контуру, домальовування с.4
|
|
|
7-ч
|
Казок чарівний світ. Уявлення про діалог (без терміна). Формування умінь ставити запитання і відповідати на них. Інтонування реплік казкових героїв: лагідно, радісно, здивовано, хитро,
перелякано, сумно. Слухання
і розповідь казки.с.9
*Робота з дитячою книгою №1. Казка
«Ріпка».
|
|
|
8-п
|
Закріплення
знань про види ліній. Проведення ліній різних
видів і напрямів. Виконання графічних вправ на наведення контурів, домальовування,
штрихування.с.5
|
|
|
9-ч
|
У саду і на городі. Практичне ознайомлення зі словами — назвами предметів. Відповіді на запитання хто це? що це? Словесно-логічні вправи на тему «Овочі,
фрукти»с.10 -
11
|
|
|
10-п
|
Письмо
прямих вертикальних, горизонтальних і похилих ліній
у сітці в клітинку. Відтворення прямих
горизонтальних і
вертикальних рухів пальців. Домальовування й розфарбовування малюнків с.6
|
|
|
11-ч
|
Світ чарівних предметів. Ознайомлення зі словами — назвами ознак
предметів, протилежними за значенням. Відповіді на запитання який? яка? яке? які? Упізнавання предметів за їхнім описом с.12
|
|
|
12-п
|
Письмо кружечків у сітці в клітинку. Відтворення колових рухів пальців.
Зображення малюнків із кругів
різного розміру с.7
|
|
|
13-ч
|
У кожного свій талант. Ознайомлення зі словами — назвами дій предметів.
Відповіді
на запитання що
робить? що роблять? Називання
дій за їхнім показом. Гра «Що робили, ми не скажемо, а
як діяли,покажемо».с.13
|
|
|
14-п
|
Письмо квадратів у
сітці в клітинку. Відтворення
прямих і похилих
рухів пальців. Зображення малюнків із квадратів різного розміру, орнаментів
і візерунків
с.8
|
|
|
15-ч
|
Свійські тварини і птахи. Практичне ознайомлення зі складом. Односкладові і
двоскладові слова. Поділ слів
на склади. Визначення
кількості складів у словах с.14
|
|
|
16-п
|
Письмо трикутників у сітці в клітинку. Зображення малюнків
із трикутників різного розміру. Штрихування, домальовування, розфарбовування.с.9
*Розв. мовл. №1. Іграшки.
|
|
|
17-ч
|
Лісові тварини. Закріплення уявлень про складову будову слів. Розрізнення одно-, дво-, трискладових слів. Поняття про наголошений склад як
сильніше вимовлюваний. Прийоми визначення наголошеного складу: питальне інтонування, переміщення наголосу в словіс.15
|
|
|
18-п
|
Сітка зошита для письма.
Ознайомлення з основним рядком (верхня, нижня рядкові лінії),
до- поміжним рядком (міжрядкова лінія)
і похилою лінією. Уявлення
про поле сторінки. Зображення
в рядках крапок, горизонтальних, хвилястих і похилих ліній. Наведення контуру, розфарбовування с.10
|
|
|
19-ч
|
У світі звуків. Практичне уявлення
про немовні звуки та звуки мовлення.
Ознайомлення з основними мовленнєвими органами,
спостереження за їх роботою. Розвиток
мовленнєво-рухових відчуттів. Поділ
слів на склади, визначення наголошеного складу.с.16
|
|
|
20-п
|
Закріплення уміння орієнтуватися в сітці зошита та його лініях. Письмо прямих
похилих ліній різного розміру.
Відпрацювання похилого напряму руху руки згори вниз. Штрихування, домальовування с.11
|
|
|
21-ч
|
Екскурсія до зоопарку.
Голосні і приголосні звуки, спостереження за їх вимовними особливостями. Розвиток фонематичного слуху,
мовленнєво-рухових
відчуттів. Умовні
позначення звуків.
Уявлення про звукову схему
слова.с.17
|
|
|
22-п
|
Письмо прямих похилих ліній із заокругленням угорі або внизу
різного розміру. Протилежна послідовність письма
елементів. Закріплення уміння вести руку під час письма похило, згори вниз. Штрихування, наведення контуру.с.12
|
|
|
23-ч
|
З друзями
граємо — себе розважаємо. Тверді та м’які
приголосні
звуки, спостереження за їх вимовними особливостями. Прийоми
визначення твердих і м’яких приголосних звуків — «Язичок», «Усмішка», умовні позначення у
звуковій схемі слова.с.18
Робота з дитячою книжкою. Розучування лічилок, мирилок, потішок,
українських народних ігор.
|
|
|
24-п
|
Письмо прямих похилих ліній із заокругленнями вгорі та внизу. Формування нових графічних умінь прийомом поєднання відомого. Штрихування, домальовування, розфарбовування.с.13
|
|
|
25-ч
|
Умілі руки.
Повний звуковий аналіз
слів. Аналіз «читання» поданих звукових схем. Складання речень за сюжетними
малюнками. Словесно-логічна вправа
«шкільні речі»с.19
|
|
|
26-п
|
Повторення правил письма. Закріплення умінь писати похилі лінії різного розміру як із заокругленнями, так і без них. Розвиток зорового сприймання й окоміру. Продовження візерунків, орнаментів с.14
|
|
|
27-ч
|
Читання — краще навчання.
Спілкування удвох — діалог. Культура мовлення і культура спілкування.
Закріплення умінь аналізувати готові звукові схеми слів,
складати речення
за
сюжетними ма люнками
с.20
|
|
|
28-п
|
Письмо довгих
похилих ліній із петлею внизу
або вгорі.
Зображення
малої верхньої петлі окремо
і в
поєднанні. Наведення окремих
елементів малюнка, розфарбовування, домальовування с.15
|
|
|
29-ч
|
Розповідь складаємо — мову розвиваємо. Складання розповіді «Пригода в лісі» за серією сюжетних малюнків.
Закріплення умінь
складати окремі
речення, виконувати звуковий аналіз
слів, оформлювати звукову схему
с.21
|
|
|
30-п
|
Письмо правих і лівих півовалів та овалів
різного розміру. Повторення правил
письма у зошиті. Письмо різних елементів у рядку. Штрихування, домальовування, розфарбовування.с.16
|
|
|
31-ч
|
Узагальнення вивченого матеріалу. Перевірка сформованості мовних знань і
мовленнєвих умінь с.3-21
|
|
|
32-п
|
Узагальнення вивченого матеріалу.
Перевірка сформованості
знань і графічних
умінь. Наве- дення контуру прийомом калькування, домальовування, зображення орнаментів з елементів письмових букв, проведення безвідривних ліній за зразком с.
17-18
*Розв. мовл. №2. Шкільне приладдя.
|
|
|
33-ч
|
Звук [а]. Позначення його буквою А. Придумування слів. Виділення звука [а] в складах і словах. Складання речень.с.22
|
|
|
34-п
|
Письмо малої букви а. Звуковий
аналіз слів з виучуваною буквою.с.19
|
|
|
35-ч
|
Звук [а]. Буква Аа. Моделювання слів і речень. с.23
|
|
|
36-п
|
Аналіз складових елементів
великої букви А. Письмо великої букви А, буквосполучення Аа. Складання речень
за малюнками.с.20
|
|
|
37-ч
|
Звук [у]. Буква Уу. Виділення звука [у] в складах і словах. Звуковий аналіз слів,
їх моделювання.с.24
|
|
|
38-п
|
Аналіз складових елементів
малої букви у. Письмо малої букви
у. Вправляння у звуковому аналізі слів. Складання речень за малюнком у
зошиті.с.21
|
|
|
39-ч
|
Закріплення звукового значення вивчених
букв. Звуковий аналіз слів, їх моделювання.с.25*Робота
з дитячою книгою №3. Казка «Колобок».
|
|
|
40-п
|
Аналіз складових елементів великої букви У. Письмо
великої букви У, буквосполучень з нею. Звуковий аналіз слів. Розучування
скоромовки.с.22
|
|
|
41-ч
|
Звук [о]. Буква Оо. Вправляння
у звуковому аналізі слів. Складання речень.с.26
|
|
|
42-п
|
Письмо малої букви о. Поєднання її з вивченими буквами.
Виділення вивчених букв у словах.с.23
|
|
|
43-ч
|
Звук [о]. Буква Оо. Вправляння
у звуковому аналізі слів. Складання речень за схемами. Складання розповіді за
малюнком.с.27
|
|
|
44-п
|
Письмо великої букви О. Поєднання її з іншими буквами.
Звуковий аналіз слів.с.24
|
|
|
45-ч
|
Звук [и].Буква и. Один предмет-
багато предметів (однина і множина). Вправляння у звуковому аналізі слів. Складання речень.
|
|
|
46-п
|
Письмо малої букви и. Безвідривне з'єднання букв. Закріплення
письма малих букв о, а , у. Вправляння у звуковому аналізі слів. Складання
речень за схемою.с.25
|
|
|
47-ч
|
Закріплення звукового значення вивчених
букв. Складання речень за малюнками та схемами.с.29
|
|
|
48-п
|
Письмо
великої букви И. Написання буквосполучення Ии. Звуковий аналіз слів. Диктант вивчених
букв.с.25 *Розв. мовл. №3. Сім’я.
|
|
|
49-ч
|
Звук [м]. Буква Мм. Читання
складів, слів і речень з
вивченими буквами. Перехід до читання прямих складів типу злиття пг.с.30
|
|
|
50-п
|
Письмо малої букви м.Встановлення відповідності між
вивченими друкованими і рукописними буквами. Звуковий аналіз слів.с.26
|
|
|
51-ч
|
Звук [м]. Буква Мм. Суцільне читання прямих складів.
Інтонаційне читання слів, речень. Велика буква на початку речення. Вправи
на доповнення незавершених речень.с.31
|
|
|
52-п
|
Письмо малої букви м, прямих,
обернених складів з малою буквою м, слова «мама».Повторення вивчених букв. с.27
|
|
|
53-ч
|
Закріплення звукового значення вивчених букв, умінь
читати склади, слова з ними.с.30-31
|
|
|
54-п
|
Письмо великої букви М. Написання складів та слів із буквою М. Встановлення відповідності між вивченими
друкованими і рукописними буквами. Вивчення скоромовки. с.28
|
|
|
55-ч
|
Закріплення звукового значення вивчених букв, умінь
читати склади, слова з ними. *Робота з дитячою книгою №4. Казка
«Пшеничний колосок».
|
|
|
56-п
|
Розділові знаки в кінці речення. Знак оклику. Кома. Складання
речень за малюнком у зошиті і поданими схемами.с.29
|
|
|
57-ч
|
Звук [і]. Буква Іі. Звук [і] в
ролі окремого слова. Читання складів і слів з вивченими буквами.с.32
|
|
|
58-п
|
Письмо малої букви і. Письмо
прямих, обернених складів, слів, речень з вивченими буквами. Списування з друкованого. с.30
|
|
|
59-ч
|
Закріплення вміння читати тексти з вивченими літерами. с.33
|
|
|
60-п
|
Письмо великої букви І.
Письмо складів, слів, речень з вивченими буквами. Зіставлення друкованих і писаних великих букв.
с.31
|
|
|
61-ч
|
Закріплення звукового значення вивчених
букв. Читання і доповнення речень.
|
|
|
62-п
|
Вправи з калькою. Знайти і навести вказані елементи. с.32-33
|
|
|
63-ч
|
Повторення і закріплення вивчених букв.
|
|
|
64-п
|
Зіставлення
форми друкованих і писаних букв Іі, Ии. Письмо
складів, слів з вивченими буквами. с.34 *Розв. мовл. №4. Одяг.
|
|
|
65-ч
|
Звуки [н] , [н']. Буква Нн.
Читання складів, слів і речень. Звуковий аналіз слів.с.34
|
|
|
66-п
|
Аналіз складових елементів
букви н. Письмо малої букви н, складів, слів з нею. Звуковий аналіз слів. Загадка.с.35
|
|
|
67-ч
|
Закріплення звукового значення
вивчених букв, умінь читати з ними склади, слова і речення. Вправи на
доповнення незавершених речень.
|
|
|
68-п
|
Письмо
великої букви Н. Звуковий аналіз слів.с.36
|
|
|
69-ч
|
Звуки [л] , [л']. Буква Лл.
Читання складів, слів і речень. Вправи на доповнення незавершених речень.с.36-37
|
|
|
70-п
|
Аналіз складових елементів малої букви л. Зіставлення форми малих букв м і л. Письмо малої букви л,
складів і слів з нею. Звуковий аналіз слів. Диктант вивчених букв, складів,
слів.с.37
|
|
|
71-ч
|
Закріплення вміння читати
букварні тексти з буквою Лл. Наголос у словах. Читання слів з орієнтацією на
знак наголосу. Інтонаційне читання речень.с.38-39 *Робота з дитячою книгою №5. Василь
Сухомлинський «Казки під голубим небом».
|
|
|
72-п
|
Аналіз складових елементів
великої букви Л. Письмо великої букви Л, складів і речень з великою і малою
буквою Лл. Вивчення скоромовки. Звуковий аналіз слів.с.38-39
|
|
|
73-ч
|
Звук [в]. Буква Вв. Читання
складів, слів, речень і тексту. Уявлення про особові займенники він, вона,
воно, вони (без вживання терміна). Практичне ознайомлення з анаграмами.с.40-41
|
|
|
74-п
|
Аналіз складових елементів малої букви в. Письмо малої букви в. Письмо закритої і відкритої букви в,
прямих і обернених складів, слів з малою буквою в. Вивчення скоромовки. Звуковий
аналіз слів.с.40
|
|
|
75-ч
|
Закріплення вміння читати букву
Вв у складах, словах і текстах. Складання речень за малюнком.с.42-43
|
|
|
76-п
|
Письмо великої букви В, поєднання її з іншими буквами.
Запис речень. Добір назв до малюнків. Звуковий аналіз слів.с.41
|
|
|
77-ч
|
Закріплення звукового значення вивчених букв, умінь
читати склади, слова з ними, тексти. Складання речень за малюнком.
|
|
|
78-п
|
Закріплення письма малої та
великої букви Вв у складах, словах, реченнях. Творча робота. Утворення
складів, слів, розгадування ребусів.с.42-44
|
|
|
79-ч
|
Звуки [с] , [с']. Буква Сс.
Читання складів, слів і речень. Слова, однакові за звучанням та написанням, але різні за значенням.
Словниково-логічні вправи. Робота з анаграмами.с.44-45
|
|
|
80-п
|
Письмо малої букви с. Письмо
слів, складів з буквою с. Звуковий аналіз слів.с.45
*Розв. мовл. №5. Посуд.
|
|
|
81-ч
|
Закріплення вміння читати
букварні тексти з буквою Сс.с.46-47
|
|
|
82-п
|
Письмо великої букви С, складів, слів,
речень із нею. Складання речень за схемами та малюнком. Записування речень,
поданих друкованим шрифтом. Вивчення скоромовки.с.46-47
|
|
|
83-ч
|
Звуки [к]. Буква Кк. Читання
складів, слів і речень з буквою к. Робота з анаграмами. Читання тексту. с.48-49
|
|
|
84-п
|
Аналіз складових елементів
малої букви к. Письмо малої букви к. Верхнє, середнє, нижнє поєднання букви к
з іншими буквами у словах. Звуковий аналіз слів.с.50
|
|
|
85-ч
|
Закріплення вміння читати
букварні тексти з буквою Кк. с.50-51
|
|
|
86-п
|
Письмо великої літери К, складів, слів з нею. Списування
речення з Букваря, поданого рукописним шрифтом.с.51
|
|
|
87-ч
|
Закріплення вмінь читати слова і тексти з вивченими буквами.
*Робота з дитячою книгою №6. Казка «Лисичка-кума»
|
|
|
88-п
|
Перевірна
(самостійна) робота.с 52-53
|
|
|
89-ч
|
Звуки [р] , [р']. Буква Рр. Читання складів, слів і речень. Слова,
однакові за звучанням і написанням, але різні за значенням. Розвиток
артикуляційно-вимовних умінь учнів. Робота з анаграмами.с.52-53
|
|
|
90-п
|
Аналіз складових елементів
малої букви р. Письмо малої букви р. Письмо складів , слів, речень з малою
буквою р. Списування слів, речень,
поданих рукописним шрифтом. Ознайомлення зі значенням, вимовою
й написан- ням словникового слова папір.с.54
|
|
|
91-ч
|
Закріплення вміння читати
букварні тексти з буквою Рр. с.54-55
|
|
|
92-п
|
Письмо великої букви Р. Написання складів, слів та речень. Вправи
з калькою. Вивчення скоромовки.с.55
|
|
|
93-ч
|
Звуки [п]. Буква Пп. Слова,
однакові за звучанням і написанням, але різні за значенням. Робота з
анаграмами. Бесіда про народне свято Івана Купала.с.56-57
|
|
|
94-п
|
Аналіз складових елементів
малої букви п. Письмо малої букви п, складів і слів з нею. Звуковий аналіз
слів.с.56
|
|
|
95-ч
|
Закріплення вміння читати
букварні тексти з буквою Пп.с.58-59
|
|
|
96-п
|
Аналіз складових елементів
великої букви П. Письмо великої букви П, складів та слів з нею. Встановлення
відповідності між вивченими друкованими і рукописними буквами.с.57 *Розв. мовл. №6. Меблі.
|
|
|
97-ч
|
Закріплення вміння читати
букварні тексти з буквою Пп. Аналітико-синтетичні вправи з вивченими звуками
і буквами.
|
|
|
98-п
|
Порівняння букв Пп і Рр. Письмо
слів з вивченими буквами. Творча робота. Підписування малюнків, розгадування
ребусів, утворення слів.с.59-60
|
|
|
99-ч
|
Закріплення вміння читати
букварні тексти з вивченими
буквами
|
|
|
100-п
|
Порівняння букв Пп і Лл. Утворення складів, запис слів і речень. с.61
|
|
|
101-ч
|
Звуки [т], [т']. Буква Тт.
Слова, однакові за звучанням і написанням, але різні за значенням. Розвиток
артикуляційно-вимовних умінь учнів. Скоромовка. с.60-61
|
|
|
102-п
|
. Аналіз складових елементів малої букви т. Письмо малої букви т. Порівняння
букв т, п і р. Письмо складів,
слів з малою буквою т. Вивчення вірша.с.62
|
|
|
103-ч
|
Закріплення вміння читати
букварні тексти з буквою Тт. Розвиток артикуляційно-вимовних умінь учнів.с.62-63*Робота з дитячою книгою №7.
Надія Гуменюк. Вірші для дітей.
|
|
|
104-п
|
Аналіз складових елементів
великої букви Т. Порівняння великих букв Т і П. Письмо великої букви Т, слів
і речень з нею.с.63
|
|
|
105-ч
|
Творча робота над українською народною казкою Котик і
Півник». Інсценізація уривку.
|
|
|
106-п
|
Закріплення написання вивчених букв. Порівняння
букв п-т. Слова з буквами Тт. с.64 (кінець
1ч. зошита)
|
|
|
107-ч
|
Звук [е]. Буква Ее.
Відпрацювання умінь читати слова з буквою е. Удосконалення навички читання.
Текст «Веселі іменини».с.64-65
|
|
|
108-п
|
Ознайомлення з другою частиною прописів. Письмо малої букви е. Письмо складів і слів з буквою е. Впізнавання елементів в
буквах.с.1
|
|
|
109-ч
|
Закріплення звукового значення букви е. Кросворд. Опрацювання
тексту «Село Веселе». Читання речення, поданого рукописним шрифтом. с.66-67
|
|
|
110-п
|
Аналіз складових елементів
великої букви Е. Письмо великої букви Е. Письмо складів , слів і речень з
великою буквою Е. Встановлення відповідності між вивченими друкованими і
рукописними буквами. Впізнавання вказаних букв у словах. Ознайомлення з вимовою
й написанням словникового
слова лелека. с.2
|
|
|
111-ч
|
Закріплення звукового значення
вивчених букв. Звуковий аналіз слів. Удосконалення навички читання.
|
|
|
112-п
|
Закріплення
уміння писати вивчені букви. Списування речень, поданих друкованим та
рукописним шрифтом. с.3
Диктант вивчених букв, складів, слів.
*Розв. мовл. №7. Побутова
техніка.
|
|
|
113-ч
|
Звуки [д], [д']. Буква Дд.
Робота над літературною вимовою слів із дзвінкими приголосними [д] , [д'] у
зіставлення з [т] , [т'].с.68-69
|
|
|
114-п
|
Аналіз складових елементів
малої букви д. Письмо малої букви
д. Письмо букви в складах і словах. Вивчення скоромовки. с.4
|
|
|
115-ч
|
Закріплення звуків [д], [д'],
букви Дд. Розповіді дітей про свої спостереження та участь у садінні дерев. Опрацювання тексту «Парк на
пустирі». Скоромовка. Читання речень, поданих рукописним шрифтом.с.70-71
|
|
|
116-п
|
Письмо великої букви Д, складів та слів із нею. Списування слів і
речень, поданих друкованим шрифтом. Ознайомлення з правилом написання назви річки з великої літери. с.5
|
|
|
117-ч
|
Звуки [з] , [з']. Буква Зз.
Відпрацювання літературної (дзвінкої) вимови слів з виучуваними звуками.
Робота з омографами і фразеологізмами (без вживання терміна). Заучування
скоромовки. с.72-73
|
|
|
118-п
|
Аналіз складових елементів малої букви з. Письмо малої букви з. Письмо
складів і слів з буквою з. Закріплення умінь використовувати правильні види поєднань букв у складах.
Ознайомлення зі значенням, вимовою
й написанням словникового слова
виразно.с.6
|
|
|
119-ч
|
Закріплення звуків [з] , [з'],
букви Зз. Зіставлення звуків
[з] – [с], [з’] – [с’] за вимовою і звучанням. Удосконалення навички
читання. Текст «Весела зима».с.72-73
Робота з дитячою книгою №8. Казка «Як лис вовка провчив»
|
|
|
120-п
|
Аналіз складових елементів
великої букви З. Порівняння форми
великої букви З і Е. Письмо великої букви З. Письмо букви в складах і реченні. Списування з
друкованого тексту. Повторення
правила написання імен людей з великої літери. с.7
|
|
|
121-ч
|
Закріплення звуків [з] , [з'],
букви Зз. Удосконалення навички читання. Інтонаційне читання речень, різних
за метою висловлювання. Текст «Ранок на озері»с.74-75
|
|
|
122-п
|
Фонетико-орфографічні зіставлення звуків [з] – [с], [з’]
– [с’] та позначення їх буквами з – с. Письмо слів з буквами з-с. Творча
робота: утворення складів та добір слів з ними. с.8
|
|
|
123-ч
|
Буква ь («знак м’якшення»).
Позначення цим знаком м`якості приголосних звуків.с.76
|
|
|
124-п
|
Письмо букви ь окремо та в
поєднанні з іншими буквами. Письмо слів з буквою ь. Порівняльний
звуко-буквений аналіз слів з м’яким та твердим приголосним в кінці слова,
написання таких слів. Ознайомлення
зі значенням, вимовою
й написанням словникових слів олень, дідусь с.9
|
|
|
125-ч
|
Закріплення букви ь («знака
м’якшення»). Вправляння у порівняльному звуко-буквеному аналізі слів з
м`якими приголосними в кінці слова і складу. Читання тексту «Дарунки лісу». с.77
|
|
|
126-п
|
Написання слів з
буквосполученням ьо. Списування речення з рукописного шрифту. Творча робота:
дописування слів, введення їх у речення. Ознайомлення зі значенням, вимовою
й написан- ням словникового слова парасолька с.10 Диктант вивчених букв, складів, слів.
|
|
|
127-ч
|
Підсумковий урок за семестр
|
|
|
128-п
|
Закріплення вміння писати вивчені букви. *Розв. мовл. №8. Овочі і
фрукти.
|
|
1 клас
УКРАЇНСЬКА МОВА
НАВЧАННЯ ГРАМОТИ:
читання, письмо
( За підручником: Вашуленко М.
С., Вашуленко О.В.
Буквар: Підруч. для 1 кл. – К.: Освіта, 2012 )
А.Заїка. Прописи з калькою, 1 кл. – Харків:
видавництво «Ранок», 2014;)
Післябуквар, 1 клас.
Вашуленко М. С., Вашуленко О. В.
ІІ СЕМЕСТР ( 8 год. на тиждень )
|
№ уроку
|
Тема
|
Дата
|
|
129-ч
|
Звук [б], буква «бе».Відпрацювання літературної вимови слів зі звуком [б]
(дуб,
рибка ) Слова, значення яких залежить від наголошеного складу. Читання слів і тексту. Інтонування речень із висловленим
проханням.с.78-79
|
|
|
130-п
|
Письмо малої букви б, складів і
слів із нею. Використання
додаткової лінії для
поєднання літери б з
іншими писемними буквами.с.11
|
|
|
131-ч
|
Закріплення умінь читати слова і букварний текст з літерами Б, б,
орфоепічно правильно вимовляти дзвінкий звук [б] у кінці слів. Читання слів з
нарощуванням букв. Інтонування питальних
речень.Робота
над інтонацією питальних речень.с.80-81*Робота з дитячою книгою №9.
Наталя Забіла «Ясоччина книжка»
|
|
|
132-п
|
Письмо великої букви Б. Письмо
слів, речень з нею. Повторення правила написання імен людей
з великої літери Повторення вивчених букв.с.12
|
|
|
133-ч
|
Підсумковий урок на опрацювання звука
[б], літери «бе». Вправи на зіставлення вимови і написання слів з
буквами ( звуками ) б – п. Закріплення
знань і вмінь, пов’язаних із вивченими буква ми.
Читання слів, речень
і текстів. Відпрацювання орфоепічно правильної вимови слів. Розвиток усного мовлення
|
|
|
134-п
|
Закріплення вміння писати літери. Самодиктант.с.13
|
|
|
135-ч
|
Звук [г], буква «ге». Засвоєння дзвінкої вимови звука [г] в кінці слів і
складів. Логічні вправи «Де живе?», «Де росте?».с.82-83
|
|
|
136-п
|
Письмо малої букви г Ознайомлення зі значенням,
вимовою й написанням словникового слова гумка. Списування скоромовки з
букваря (с. 83).с.14
|
|
|
137-ч
|
Вправи на читання та орфоепічні
тренування за опрацьованими текстами Букваря. Ознайомлення із закликанкою як малою формою на-
родної творчості.
|
|
|
138-п
|
Письмо великої букви Г. Ознайомлення зі значенням, вимовою й написанням
словникового слова подруга с.15, калька – с.16
|
|
|
139-ч
|
Звук [ґ], буква «ґе».с.84-85
|
|
|
140-п
|
Написання
рядкової букви ґ ,складів і слів із
нею. с.18. калька – с.17 Уточнення значення вислову «Не лови ґав».
Удосконалення звуковимовних умінь
*Розв. мовл. №9. Звірі.
|
|
|
141-ч
|
Закріплення звука [ґ], буква «ґе». Відпрацювання техніки читання текстів
діалогічної форми. Побудова усних діалогів.с.86-87
|
|
|
142-п
|
Написання великої букви Ґ,
складів і слів із нею. с.19
|
|
|
143-ч
|
Вправи на читання та орфоепічні тренування ( скоромовки, потішки ).
|
|
|
144-п
|
Написання рядкових та великих букв Г,
г, Ґ, ґ, складів та слів із
ними. Списування з друкованого тексту. Ознайомлення зі значенням і написанням словникового слова загадка. Вимова слова з обома варіантами наголосу с.20-21
|
|
|
145-ч
|
Звук [ч], буква «че». Робота над орфоепічно правильним ( твердим )
вимовлянням звука [ч] перед усіма
голосними, крім [і]. Заучування скоромовки напам’ять. Опрацювання закликанки і скоромовки с.88-89
|
|
|
146-п
|
Письмо малої букви ч. Письмо
слів, речення з буквою ч.с.22
|
|
|
147-ч
вірш
|
Закріплення
букви ч. Бесіда про Українські
Карпати, життя і працю людей у гірських умовах. Вивчення вірша «Карпати». с.90-91
*Робота з дитячою книгою №10. Р.Петрова
«Від зими до зими».
|
|
|
148-п
|
Письмо великої букви Ч.
Зіставлення букв Ч, У. Закріплення
вміння писати вивчені букви. Закріплення правила написання
назви річки з великої літери. Ознайомлення з
аналогічним написанням назви міста.с.23-24
|
|
|
149-ч
|
Звук [й], буква Й, й («ій», «йот»).
Ознайомлення з буквосполученням «йо». Вправи з розвитку фонематичного
слуху.с.92-93
|
|
|
150-п
|
Письмо малої букви й. Обведення і письмо слів,
речень. Списування
друкованого речен- ня з дошки с.25
|
|
|
151-ч
|
Закріплення звука [й], букви й. Відпрацювання
техніки читання текстів діалогічної форми. Читання в особах. Відпрацювання техніки читання текстів із діалогами,
читання в
особах.с.94-95
|
|
|
152-п
|
Письмо великої букви Й. Письмо слів, речень з великою
буквою Й. Складання розповіді за малюнком. Повторення
правила написання імен людей з великої літери. Інтонування і запис окличного речення с.26
|
|
|
153-ч
|
Звук [х], буква «ха». Розвиток
артикуляційно-вимовних умінь учнів. Інтонування вигуків залежно
від мовленнєвої ситуації.
Опрацювання народної
колискової пісні та загадок.с.96-97
|
|
|
154-п
|
Письмо малої букви х, складів і слів з нею.
Списування з друкованого тексту.с.27
|
|
|
155-ч
|
Закріплення звука [х], букви «ха». Інтонаційне
читання тексту «Пісенька про козлика». Уточнення відтінків
значення пестливих
слів. Вивчення напам’ять пісеньки про хмаринок, поданої в тексті с.98-99
|
|
|
156-п
|
Письмо великої
букви Х.с.28 *Розв. мовл. №10. Птахи.
|
|
|
157-ч
|
Закріплення знань про звук [х]. Практичне зіставлення звуків
[х] - [г] у складах і словах.
|
|
|
158-п
|
Закріплення умінь писати букву х у сполученні з іншими буквами. Письмо великої букви Р. Самодиктант.с.29-30
|
|
|
159-ч
|
Буква «я». Позначення буквою «я» звука [а] та м’якості
попереднього приголосного.с.100-101
|
|
|
160-п
|
Письмо малої букви я, складів і слів з нею.с.31, Списування речень із букваря з доповненням слів (с.101). Озна- йомлення зі значенням, вимовою й написанням словникових
слів бабуся, лялька. калька –
с.32-33
|
|
|
161-ч
|
Читання слів, речень та текстів з буквою я в різних позиціях.с.102-103
|
|
|
162-п
|
Письмо великої букви Я. Порівняння з великими буквами Л, М, Ґ. Ознайом- лення зі значенням, вимовою
й написанням слов-
никових слів зозуля, читання с.34
|
|
|
163-ч
|
Звук [ж],
буква «же». Вправляння у чіткій вимові звука [ж] у складах і словах.
Заучування скоромовок. Робота з анаграмою.с.104-105
*Робота з дитячою книгою №11. Ознайомлення
з дитячим журналом «Пізнайко».
|
|
|
164-п
|
Письмо малої букви ж. Письмо складів, слів і речень з
буквою ж.с.35
|
|
|
165-ч
|
Закріплення звука [ж]. Опрацювання української народної
казки «Лисичка і Журавель».с.106-107
|
|
|
166-п
|
Письмо великої букви Ж. Закріплення правила написання назви міста з великої літери.
Списування речення
з прямою мовою с.36
|
|
|
167-ч
|
Звук [ш], буква «ша». Зіставлення звуків [ш] -
[ж] у складах і словах. Бесіда про
дитячі ігри – спортивні та інтелектуальні. Бесіда про спортивні та інтелектуальні
дитячі ігри. Опра- цювання тексту. Робота над виразним читанням
с.108-109
|
|
|
168-п
|
Письмо малої букви ш. Читання і списування з друкованого шрифту скоромовки. Ознайомлен- ня зі значенням,
вимовою й написанням
словни- кового слова вірші с.37
|
|
|
169-ч
вірш
|
Підсумковий урок на вивчення букви ш. Робота над виразністю читання речень, різних за метою
висловлювання. Заучування вірша
«Кожушок» напам’ять.с.110-111
|
|
|
170-п
|
Письмо великої букви Ш. Списування друкованого речення. Бесіда про Т. Шевченка, списування
речення про нього с.38
|
|
|
171-ч
|
Звуки [ц], [ц'], буква «це». Заучування
скоромовки.с.112-113
|
|
|
172-п
|
Письмо малої
букви ц. Письмо складів,
слів і речень з малою буквою ц. Списування речення
з букваря
(с.113). Ознайомлення зі значенням, вимовою й написанням словникових
слів цукор, олівець
с.39
*Розв. мовл. №11. Пори року.
|
|
|
173-ч
|
Закріплення букви «це». Опрацювання казки «Родичі»
та вірша В.Лучука «Уставати рано треба». Виразне читання в особах. Опрацювання
казки і вірша. Розвиток діалогічного мовлення, читання в особах; виразне
читання, вивчення напам’ять с.114-115
|
|
|
174-п
|
Письмо великої букви Ц. Ознайомлення зі значенням, вимовою
й написанням словникового слова
цукерка с.40
|
|
|
175-ч
|
Буква Ї ї, позначення нею звукосполучення [йі]. Бесіда про Київ –
столицю України.с.116-117
|
|
|
176-п
|
Письмо малої букви ї. Списування друкованого речення. Повторення правила написання назви міста з великої літери. Ознайомлення зі значенням, вимовою
й написанням словникових слів їжак,
українська, Україна, Київ с.41
|
|
|
177-ч
|
Закріплення літери ї. Опрацювання тексту «Гроші
України». Бесіда про міста України, походження їхніх назв. Розвиток монологічного мовлення с.118-119
|
|
|
178-п
|
Письмо великої букви Ї.. Списування друкованого речення. Списування речення з
букваря (с. 117). Бесіда про Лесю Українку, запис речення
про неї. Ознайомлення зі словниковим словом Україна
с.42
|
|
|
179-ч
вірш
|
Буква Ю, ю. Позначення нею звукосполучення [йу]. Читання та
заучування напам’ять вірша Л.Українки «Пісенька весняної води».с.120-121*Робота
з дитячою книгою №12. Тетяна Лисенко «Скигленя» («Книжка про неслухняників»).
|
|
|
180-п
|
Письмо малої букви ю. Списування
друкованих речень. с.43
|
|
|
181-ч
|
Буква ю на початку слова і складу. Опрацювання української народної
казки «Івасик – Телесик».с.122
|
|
|
182-п
|
Письмо великої букви Ю. Елементи букви порівнюються з елементами уже вивчених букв.
Письмо складів, слів з великою буквою Ю. с.44
|
|
|
183-ч
|
Буква Є, є на позначення звукосполучення [йе], звука [е]
та м’якості приголосного. Опрацювання тексту, поділ
його на частини,
переказ другої частини
с.124-125
|
|
|
184-п
|
Письмо малої букви є. Письмо складів, слів
з буквою є..с.45
|
|
|
185-ч
|
Закріплення букви Єє. Опрацювання тексту «Київське
метро». Бесіда про Київське метро с.126-127
|
|
|
186-п
|
Письмо великої букви Є. Порівняння з подібними великими буквами, їх елементами – О, С, Х, Ж.с.46
|
|
|
187-ч
|
Буква Щ, щ («ща»). Позначення
нею звукосполучення [шч]. Бесіда на тему «Наша
Батьківщина». Бесіда про народні символи Батьківщини (соловейко, лелеки, калина, верба, тополя)с.128-129
|
|
|
188-п
|
Письмо малої
букви щ.с.47
*Розв. мовл. №12. Явища природи.
|
|
|
189-ч
|
Закріплення букви «ща». Вправи на звуко-буквений
аналіз слів.с.130
|
|
|
190-п
|
Письмо великої букви Щ. Списування друкованих речень. Диктант.с.50
|
|
|
191-ч
|
Підсумковий урок на вивчення літери. Опрацювання тексту І.Прокопенко «Про
що шепотіли берізки».с.131
|
|
|
192-п
|
Закріплення вміння писати
вивчені букви. с.48-49, 51 Диктант слів, словосполучень, речень.
|
|
|
193-ч
|
Звук [ф], буква «еф». Робота над
правильним артикулюванням і вимовою звука [ф]. Розповідь
про літеру-«іноземку».
Уточнення словника, порівняння значень пар слів: фонтан — водограй, факел — смолоскип, фея— чарівниця тощо. Розвиток звуковимовних умінь,
ви- мова звуків
[ф] — [хв] у словахс.132-133
|
|
|
194-п
|
Письмо малої букви ф. Ознайомлення зі значенням, вимовою
й написан- ням словникового слова телефон с.52
|
|
|
195-ч
|
Закріплення звука [ф]. Вправи на звуко-буквений
аналіз слів.с.134.
*Робота з дитячою книгою №13. Петро
Сорока «Білка купила побілку»
|
|
|
196-п
|
Письмо великої букви Ф. Безвідривне поєднання першого елемента з другим. Письмо
буквосполучень Фе, Фр, Фа.с.53
|
|
|
197-ч
|
Підсумковий урок на вивчення літери. Вправи на звуко-буквений аналіз
слів. Формувати уміння описувати
тварину. Переказ тексту за картинним планом. Розвиток діалогічного мовлення,
читання в особах з пе- редаванням жартівливої інтонації с.135
|
|
|
198-п
|
Закріплення умінь писати вивчені букви. Списування друкованих речень. Повторення
правила написання імен людей з ве- ликої літери.
Бесіда про І. Франка, запис речення
про нього с.54
|
|
|
199-ч
|
Звуки [дз], [дз'], буквосполучення дз. Відпрацювання
правильної вимови африкат [дз], [дз'].с.136-137
|
|
|
200-п
|
Письмо буквосполучення Дз, дз. Безвідривне поєднання малих букв д і з. Письмо
буквосполучень дзь, дзв Збагачення словника учнів, запис слів і речення. Ознайомлення зі значенням, вимовою
й написанням словникових слів ґудзик, дзиґа, дзьоб, кукурудза.с.55
|
|
|
201-ч
|
Звук [дж], позначення його буквосполученням дж.с.138
|
|
|
202-п
|
Письмо буквосполучення Дж, дж. Порівняння з буквосполученням Дз, дз Відпрацювання
звуковимовних
умінь. Письмо слів і речень. Озна- йомлення зі значенням, вимовою й написанням словникових
слів бджола, джміль.с.58
|
|
|
203-ч
|
Апостроф.
Спостереження за звуками, позначуваними літерами, між якими ставиться
апостроф. Вимова слів з апострофом.с.140
|
|
|
204-п
|
Письмо слів з апострофом.
Письмо апострофа на верхній рядковій лінії (початок з крапки). Ознайомлення
зі значенням, вимовою
й
написанням словникових слів ім’я, комп’ютер с.59
*Розв. мовл. №13. Професії.
|
|
|
205-ч
|
Бесіда-розповідь про Тараса Шевченка.
Опрацювання тексту «Тарас Григорович Шевченко» і вірша Т. Шевченка «Тече вода з-під явора».
|
|
|
206-п
|
Виконання творчих письмових завдань. Запис слів, близьких
за значенням: алфавіт, абетка, азбука, розповідь про їх походження с.56-57
|
|
|
207-ч
|
Іван Якович Франко. Опрацювання казки «Лисичка і Рак».с.144-145
|
|
|
208-п
|
Удосконалення вміння писати вивчені букви, слова і речення з цими
буквами.с.60
|
|
|
209-ч
|
Леся Українка –
велика українська поетеса.с.146-147
|
|
|
210-п
|
Списування з букваря. Напівголосний самодиктант.с.61
|
|
|
211-ч
|
Леся Українка –
велика українська поетеса.с.146-147 *Робота з дитячою книгою №14.
Олег Головко «Казочка про Якбикала».
|
|
|
212-п
|
Удосконалення вміння писати вивчені букви, слова і речення з цими
буквами.с.62
|
|
|
213-ч
вірш
|
Заучування напам’ять вірша «Вишеньки».
|
|
|
214-п
|
Виконання творчих письмових завдань.с.63
|
|
|
215-ч
|
М.Коцюбинський
«Казка про двох цапків».с.148
|
|
|
216-п
|
Удосконалення вміння писати вивчені букви, слова і речення з цими
буквами.с.64
|
|
|
217-ч
|
Опрацювання тексту «Хороші звичаї». Вправи на звуко-буквений аналіз
слів.с.149
|
|
|
218-п
|
Удосконалення вміння писати вивчені букви, слова і речення з цими
буквами.
|
|
|
219-ч
|
Робота над текстом «Мрія збулася».с.150
|
|
|
220-п
|
Удосконалення
вміння писати вивчені букви, слова і речення з цими буквами. Диктант
односкладових слів. *Розв. мовл. №14.
Транспорт.
|
|
|
221-ч
|
Робота над виразним читанням вірша А.Костецького «Буде день
веселий».с.151
|
|
|
222-п
|
Виконання творчих письмових завдань.
|
|
1
клас
УКРАЇНСЬКА МОВА
НАВЧАННЯ
ГРАМОТИ: читання, письмо
|
№ уроку
|
Тема
|
Дата
|
|
223
|
Щоб розумниками стати, треба більше
книг читати. Л. Кир’яненко «Розмова на книжковій полиці».
|
|
|
224
|
Речення
|
|
|
225
|
Сміх і гам дзвенить довкола,
відчиняє двері школа.
Л. Компанієць «Отак у нас - щодня»
|
|
|
226
|
Вчимося відповідати на запитання
|
|
|
227
|
Рідна мова - барвінкова. Ю.
Косинська «Рідна мова» . *Робота з дитячою книгою №15. Надія
Гуменюк «Буслик хоче до Світязя».
|
|
|
228
|
Складаємо речення
|
|
|
229
|
Україна - край мій рідний. Л.
Полтава «Наша Батьківщина».
О. Кобець «Я люблю». М. Сингаївський
«Найрідніший»
|
|
|
230
|
Складаємо розповідь
|
|
|
231
|
Усміхнися всім навколо. Л. Савчук
«Здрастуйте».
Б. Бірюков «Добрі слова», В.
Сухомлинський «Сідайте, будь ласка»
|
|
|
232
|
Урок чемності
|
|
|
233
|
3а добро добром платять. П. Влодєк
«Як гукнеш, так і відгукнеться».
Л. Савчук «Квочка»
|
|
|
234
|
Звуки мовлення. Букви
|
|
|
235
|
Надійшла весна прекрасна. Л. Савчук
«Принесли весну лелеки».
А. Костецький «Починається весна»
|
|
|
236
|
Голосні звуки *Розв. мовл. №15. Рослини.
|
|
|
237
|
Великдень. Л. Полтава «Великодні
писанки».
Я. Яковенко «Про писанки»
|
|
|
238
|
Склад. Наголос
|
|
|
239
|
Кольорові віршики. А. Костецький
«Квіткові сни».
Є. Горєва « Кольоровий віршик»
|
|
|
240
|
Приголосні звуки
|
|
|
241
|
Моя родина. Д. Чередниченко «Родовіднє дерево».
В. Осєєва «Сім' я у нас одна» . І. Нікітченко «Теплі
слова»
|
|
|
242
|
Звуковий аналіз слів
|
|
|
243
|
Бабусенько ріднесенька. В. Чухліб «Радість». Н. Поклад «Гість» *Робота з дитячою книгою №16.
В.Чухліб «Хатка на тополі».
|
|
|
244
|
Буква я
|
|
|
245
|
Дідусева мудрість. С. Матвійчук «Де кому жити».
М. Підгірянка «Мій дідусь»
|
|
|
246
|
Буква ю
|
|
|
247
|
Небилиці. Н. Поклад «Небилиць.
|
|
|
248
|
Буква є
|
|
|
249
|
Сором бути неохайним і брудним. Л. Мовчун «Як чепурили
їжачка».
В. Забава «Їжачок- лісовичок»
|
|
|
250
|
Буква ї
|
|
|
251
|
Квітами барвистими луг цвіте. А.Григорук «Чарівний ліхтарик».
А. Камінчук «Бабусині квіти»
|
|
|
252
|
Переносимо слова *Розв. мовл. №16. Квіти.
|
|
|
253
|
Руки малі, та до роботи вдалі. Є. Пермяк «Для чого
потрібні руки? ».
П. Ребро «Немає ледарів
у нас»
|
|
|
254
|
Буква ь (Знак м’якшення ). Перенос слів з
буквою ь
|
|
|
255
|
Веселі пригоди пернатих. П. Ребро «Гусакові панчішки»,
І. Січовик «Гава»
|
|
|
256
|
Букви г. r
|
|
|
257
|
Іди, іди, дощику. В. Чухліб «Голубий дощик». Г. Бойко
«Дощик, дощик»
|
|
|
258
|
Буква Щ
|
|
|
259
|
Добре вірних друзів мати. С. Жупанин «Бджілка і світлячок» . *Робота з дитячою книгою №17.
Михайло Конончук «Гірке морозиво».
«До першого дощу» (за В. Осєєвою .
|
|
|
260
|
Вимова і позначення звуків [дж],
[дз], [дз']
|
|
|
261
|
Твори без кінця. М. Василенко «Не вірите?».
Л. Вознюк «Лічилка - безконечна . Г. Бойко «Хто
кого вів?»
|
|
|
262
|
Апостроф
|
|
|
263
|
У неволі щастя не буває. С. Шаповалов "Коли
скрипалять стрибунці»
|
|
|
264
|
Слова - назви предметів. Хто? Що?
|
|
|
265
|
Де живе хмара? О. Кротюк «Наша хмара». В. Федоренко
«Жаліслива хмара»
|
|
|
266
|
Розподіл предметів за групами
|
|
|
267
|
Що на городі росте? В. Паронова «Сперечались овочі»
|
|
|
268
|
Слова - ознаки предметів. Який? Яка? Яке?
*Розв. мовл. №17. Ввічливі слова.
|
|
|
269
|
Для малят про звірят. П. Ребро «Кладочка-загадочка» .
Г. Мазур
«Вигадливе слоненя» Читання
вголос.
|
|
|
270
|
Слова, що означають дію. Що робить? .
|
|
|
271
|
Описуємо предмет. К. Ушинський «Лисичка-сестричка».
Загадки. А. Музичук «Муха» Читання вголос
|
|
|
272
|
Описуємо предмет
|
|
|
273
|
Сонечко. А. М'ястківський «Кому світить сонечко?».
Г. Манів
«Сонечкова донечка » . Л. Новікова «Котики»
|
|
|
274
|
Слова -близнюки
|
|
|
275
|
Літо - радісна, пора. Л. Савчук «Літо, літечко»,
«Ходить червень».
Б. Вовк «Любе літечко»
|
|
|
276
|
Слова, протилежні за значенням
|
|
|
277
|
Канікули! Канікули! Байдикувати ніколи! А.
Костецький «Канікули»
|
|
|
278
|
Контрольне
списування тексту, поданого друкованим шрифтом
|
|
|
279
|
Підсумковий урок за рік. Інсценізація казки «Колосок»
|
|
|
280
|
Підсумковий
урок.
|
|
Що повинні
знати і вміти учні:
Державні
вимоги до навчальних досягнень учня/учениці
І. Навчання грамоти
1. Навчання читати
Добукварний
період
Учень
/учениця:
·
має уявлення про номінативну роль слова; розрізнює назви істот і неживих предметів; розпізнає слова – назви ознак, дій, ставить до них питання з допомогою вчителя;
·
виокремлює речення з мовного потоку; розуміє їх зміст, складає речення, з допомогою вчителя аналізує їх за кількістю слів.
·
вимовляє слова по
складах;
·
визначає на слух склад,
який вимовляється з більшою силою голосу;
·
має уявлення про мовні і немовні звуки;
·
розрізнює голосні і приголосні звуки, тверді і м’які
приголосні, умовно позначає їх на
письмі;
·
робить звуковий аналіз простих за звуковою будовою слів
типу: сир, дім, тато, калина; будує їх звукову схему, використовуючи
умовні позначення звуків;
Букварний період;
·
впізнає і розрізнює
букви на позначення голосних і приголосних звуків;
·
читає прямі склади типу «ПГ», «П´Г»;
·
читає склади і слова з буквами і, я, ю, є, ь в різних позиціях: на початку слова, складу, після
букв на позначення приголосних звуків;
·
читає слова з апострофом;
·
читає слова з
буквами українського алфавіту ґ, щ і
буквосполученнями дж, дз;
·
читає слова складами (окремі слова нескладної структури
– цілком);
·
читає букварні тексти цілими словами (окремі слова
ускладненої структури – за одиницями читання), правильно інтонуючи речення,
різні за метою висловлювання та інтонацією – розповідні, питальні, спонукальні,
окличні (без уживання термінів) з
орієнтацією на відповідні розділові знаки;
Післябукварний період:
·
читає доступні тексти правильно, виразно (після попередньої підготовки),
усвідомлює їх зміст;
·
дотримується темпу
читання, наближеного до повільної зв’язної розповіді;розуміє і
виконує короткі інструкції до навчальних завдань у підручнику та
запропонованих учителем (для виконання індивідуально, в парах, у групах).
2. Навчання письма.
Графічні навички письма. Техніка письма. Культура оформлення письмових
робіт
Добукварний період
Учень
/учениця:
·
показує верхню, нижню, ліву, праву сторони сторінки; початок, середину, кінець рядка;
·
проводить лінії: вертикальні, горизонтальні, похилі (ліворуч,
праворуч);
·
зображує прямі, ламані, хвилясті, петельні лінії перервними
і неперервними (у міру можливого) рухами руки;
·
правильно пише прямі з верхнім і
нижнім заокругленнями, верхні та нижні петлі, овали, півовали;
·
знаходить і показує
всі лінії графічної сітки зошита (верхня і нижня рядкові лінії, міжрядкова,
похила);
Букварний
період:
·
розрізнює друковане і рукописне письмо; пояснює необхідність
естетичного вигляду рукописного письма;
·
упізнає і називає за алфавітом малі і великі рукописні
букви; пише їх із дотриманням
правильної форми, висоти, ширини;
·
поєднує безвідривно елементи букв природного злиття; букви
за типами поєднань: верхнє, середнє, нижнє;
·
пише слова зв’язно, ритмічно, з однаковим нахилом букв;
·
розташовує слова і речення в основному рядку;
·
списує склади, слова, речення з рукописного і
друкованого тексту;
·
пише під диктування склади, слова, речення;
·
називає і вживає на
письмі пунктуаційні знаки: крапку,
кому, знаки оклику і питання;
·
дотримується гігієнічних вимог у
процесі письма;
Післябукварний період
·
списує друкований і рукописний текст, дотримуючись
каліграфічних вимог; виконує
мовні завдання –фонетико-графічні, лексичні, граматичні;
·
пише під диктування слова, речення з 3-4 слів (з урахуванням
службових слів), у яких написання не розходиться зі звучанням, зв’язний текст,
у якому написання слів відповідає вимові (інші слова записуються на дошці або
продиктовуються орфографічно)
ІІ. Мовленнєва
змістова лінія
1. Аудіювання – слухання-розуміння усного мовлення
(протягом року)
Учень
/учениця:
·
розрізнює сприйняті на
слух мовні одиниці: звуки, склади, слова, словосполучення;
·
встановлює кількість
почутих звуків, складів у словах, слів у реченнях;
·
виявляє
серед звуків, складів, слів ті, які є «зайвими», відповідають зазначеним
прикметам, наприклад, починаються певним звуком.
·
слухає і розуміє
усне висловлювання (сюжетний текст),обсягом 70-90 слів;
·
фіксує початок і кінець тексту;
·
визначає на слух кількість речень (2-4) у тексті; кількість слів у реченні без прийменників, сполучників, займенників, типу:
Іде осінній
дощ. (до 4 слів);
·
відповідає на запитання за змістом прослуханого (хто? що? де? коли? як?);
·
розповідає, про що мовиться у тексті, який прослуховується;
·
співпереживає з дійовими особами у процесі слухання тексту;
·
виконує навчальні та ігрові дії відповідно до прослуханої
інструкції.
2. Говоріння (протягом
року)
Учень
/учениця:
·
регулює дихання, силу
голосу і темп мовлення у процесі виконання навчальних завдань;
·
читає напам’ять 3-4 вірші (з
Букваря або інших джерел);
·
відтворює за зразком інтонацію речень, різних за метою
висловлювання;
·
відтворює в особах (з іншим учнем або вчителем) прослуханий
діалог;
·
формулює запитання за змістом прослуханого тексту чи іншим
джерелом інформації;
·
відповідає на поставлене запитання;
·
уважно слухає співрозмовника й відповідає на його
запитання, самостійно формулює репліки (запитання) до співбесідника за змістом
попередньо підготовленої короткої розмови на добре знайому тему;
·
повторює услід за вчителем зразок зв’язного висловлювання зі збереженням змісту та
інтонаційних особливостей висловлювання;
·
переказує сюжетний текст букварного типу;
·
самостійно будує зв’язне висловлювання за поданим початком і малюнком
(ілюстрацією, серією малюнків), на основі прослуханого тексту або випадку з
життя.
3. Читання (протягом
року)
Учень/учениця:
·
висловлюється про значення вміння
читати в житті людини і прагне опанувати його;
·
читає вголос доступні
тексти цілими словами (окремі
слова ускладненої структури – за одиницями
читання);
·
розуміє зміст прочитаного;
·
правильно інтонує речення, різні за метою висловлювання та
інтонацією, відповідно до розділових знаків;
Робота з дитячою книжкою
·
практично розрізняє, називає структурні елементи дитячої книжки: обкладинка, корінець, сторінка; виділяє, показує
на обкладинці та в середині книжки назву (заголовок) твору, прізвище
письменника, ілюстрації;
·
правильно називає книжку (твір): спочатку прізвище письменника, потім назву (заголовок);
·
розглядає дитячу книжку (ілюстрації, назву, прізвище письменника); висловлює припущення (кілька слів), про
що може розповісти ця книжка;
·
практично розрізняє дитячі періодичні видання: газету, журнал; правильно називає 1-2 дитячі журнали ;
·
пояснює, для чого існують бібліотека,
читальна зала, книжкова виставка, хто допомагає вибрати книжку в бібліотеці;
·
дотримується (під керівництвом учителя)
правил збереження дитячої книжки, гігієни читання-розглядання, елементарних
правил поведінки в бібліотеці.
4. Письмо (протягом
року)
Учень
/учениця:
·
розрізнює види письма: друкованого, рукописного,
малюнкового; розуміє їх значення для спілкування між людьми на відстані й у часі;
·
добирає і записує (за
допомогою вчителя) назву малюнка;
·
складає, записує (самостійно та з допомогою вчителя) речення за ілюстраціями, навчальною ситуацією,
створеною вчителем
ІІІ. Мовна
змістова лінія
1. Текст. Речення. Слово (протягом року)
Учень /учениця:
·
розрізнює усні і письмові висловлювання, текст;
·
вибирає з поданих або добирає
самостійно заголовок до тексту букварного типу;
·
визначає кількість речень у тексті (з 2-4 речень); виявляє їх межі за графічними орієнтирами;
·
інтонаційно правильно вимовляє (читає) речення, різні за метою
висловлювання, і відповідно оформляє їх
на письмі;
·
упізнає речення за певною комунікативною ознакою (містить
запитання, прохання, побажання та ін.);
·
визначає кількість слів у написаному реченні, яке
складається з 1-4 слів (на слух--- з допомогою вчителя);
·
складає прості речення
(до 5 слів), у тому числі зі службовими частинами мови;
·
упізнає і розрізнює
слова – назви предметів, ознак, дій;
·
ставить до слів питання хто? що? який? яка? яке? які?
що робить? що роблять?;
·
співвідносить слово і зображення
відповідного предмета, дії, ознаки; вибирає
з-поміж 2-3 слів те, якому відповідає тлумачення, пропоноване вчителем;
·
доповнює речення 1-2 словами за змістом, добираючи їх
самостійно або вибираючи із запропонованих у підручнику, вчителем;
2. Звуки і букви. Склад. Наголос (протягом року)
Учень
/учениця:
·
розрізнює мовні і немовні звуки;
·
знає, що слова складаються зі звуків, що звуки на
письмі позначаються буквами;
·
пояснює співвідношення між звуками і буквами у складі,
слові;
·
пояснює зміну значення слова у результаті заміни одного
зі звуків;
·
правильно відтворює ланцюжок звуків у почутому слові з 2-6
звуків типу:сир,дід, тато, калина;
·
виділяє перший і останній звуки у будь-якому слові
букварного тексту;
·
поєднує окремі звуки (2-4) у склад відповідної структури;
·
розрізнює голосні і приголосні звуки за звучанням та
способом вимовляння;
·
правильно вимовляє приголосні звуки [дж], [дз], [дз'], [ц],
[ц'], [ч], щілинний звук [г] та проривний [ґ];
·
поділяє на склади слова з двох – трьох складів;
·
визначає наголос у дво-, трискладових словах;
·
знає абеткові (алфавітні) назви букв.
3. Правопис (протягом року)
Учень
/учениця:
·
правильно записує слова, вимова і написання яких збігаються;
·
правильно позначає на письмі м’якість приголосних звуків;
·
дотримується правила вживання великої літери на початку
речення;
·
правильно вживає розділові знаки (крапка, знак питання, знак
оклику) під час списування та запису на слух речень;
·
списує
текст (близько 20 слів), дотримуючись правил каліграфії; перевіряє написане; виправляє допущені помилки;
·
пише під диктування слова, речення з 3-4
слів, зв’язний текст близько 20 слів, написання яких здійснюється за фонетичним
принципом;
·
правильно вимовляє, наголошує і пише
загальновживані слова, передбачені програмою для запам’ятовування
ІV. Діяльнісна змістова лінія
1. Формування навчально-організаційних умінь і
навичок (протягом року)
Учень /учениця:
·
добирає необхідне
обладнання до уроку, розташовує його
на парті у правильному порядку;
·
дотримується правильної
постави під час сидіння за партою;
правильно тримає ручку під час письма;
·
уважно слухає і розуміє вчителя, приступає до роботи відразу після його настанови; слухає відповіді однокласників
2. Формування навчально-інформаційних умінь і
навичок (протягом року)
Учень
/учениця:
·
розрізняє основні
елементи навчальної книжки (обкладинка, сторінка); орієнтується на сторінці підручника; користується закладкою;
·
орієнтується на сторінці
зошита з друкованою основою; працює в
зошитах для письма, розвитку зв’язного мовлення тощо;
·
говорить у помірному
темпі, чітко, виразно, з відповідною силою голосу; зосереджено слухає вчителя, відповідає
на поставлені запитання повними реченнями; зв’язно
передає кількома реченнями почуте, побачене; ввічливо звертається до вчителя, учнів.
3. Формування навчально-інтелектуальних і творчих
умінь та навичок (протягом року)
Учень
/учениця:
·
виокремлює в мовному потоці
певні мовні одиниці (слова в реченнях, звуки і склади у словах); виділяє в предметах, мовних одиницях
(звуках, складах, словах, реченнях) певні характерні ознаки; порівнює предмети, мовні одиниці; знаходить у двох предметах, мовних
одиницях одного рівня однакові, схожі і різні ознаки; вилучає «зайвий» із групи об’єднаних за певною ознакою
трьох-чотирьох об’єктів (предметів, мовних одиниць); робить (із допомогою вчителя) висновок-узагальнення після виконання
навчального завдання;
·
виконує мисленнєві
операції за аналогією під час самостійної роботи.
4. Формування контрольно-оцінювальних умінь і
навичок (протягом року)
Учень /учениця:
·
фіксує помилки в усних
відповідях однокласників; знаходить орфографічні
й пунктуаційні помилки у власних письмових роботах, виправляє їх;
·
оцінює словесно
результати своєї навчальної діяльності за орієнтирами, даними вчителем
(правильно, красиво, що саме; якщо помилився, то в чому, що треба змінити, як
уникати подібних помилок у наступній роботі та ін.)

Немає коментарів:
Дописати коментар